tiistai 24. elokuuta 2010

Housupyykkiä


Pari painavaa sanaa vaippahousuista. Tiedetään, ne ovat oikeasti pehmustetut pyöräilyhousut, joiden pehmusteosaa joku pyöräguru ehkä haluaa tituleerata säämiskäksi. (Tosiasiassa ainakin nykyään pehmustinhärpäke on kyllä kaikkea muuta kuin oikeaa säämiskää, sen jopa minä tiedän.) Mutta minähän saan ummikkona kutsua niitä ihan miksikä huvittaa. Joten vaippahousuilla mennään.

Jos jollekin on epäselvää, mistä tässä nyt oikein puhutaan, niin ihan muutama havainnollistava kuvanen aiheesta tähän alkuun:

Jo legendaksi muodostunut Taru Punahousuisista Pojista osoittaa, että Puolassa todella liputetaan isänmaan väreissä. Kuvan alkuperäinen lähde valitettavasti tuntematon.



Kuva torpedo7

Kuva Bontrager
*Tässä vaiheessa minulle tultiin Pyöräilijän toimesta kommentoimaan, miksi valitsen vain miesten kuvia. Siis hetkinen. Housujahan minä tässä esittelen. Pehmustettuja pyöräilyhousuja. Sitäpaitsi kaikki tänne kirjaamani on täysin puolieellista, subjektiivista ja röyhkeän moukkamaista. Saan valita tasan ne kuvat, jotka edistävät asiaani parhaiten. Myönnytykseksi kuitenkin yksi kuva naisistakin. Mutta sanonpa nyt vaan, että ei se kyllä havainnollista tätä pehmusteasiaa mitenkään.*

Kuva Assos


Näpsäkkä ja havainnollistava video aiheesta löytyy Elixirin sivuilta, starring Jussi Veikkanen.

Eli siis vaippahuosut. En aio ikinä, kuuna päivänä alkaa käyttää sellaisia. Olen päässyt vaiposta eroon jo kahdesti elämässäni. Ensimmäisen kerran jo varhaislapsuudessa, jolloin pidätyskykyni parani sen verran, että aloin ehtiä vessaan tarpeilleni. Ja toistamiseen (herkimmät miehet voivat nyt sulkea korvansa silmänsä hetkeksi, eikä heidän varsinkaan kannata klikata linkistä) hieman vanhempana, kun tutustuin naisille suunniteltuun silikoniseen tuotteeseen. Joten jos minä vielä joskus vaippoja aion pitää, se olkoon sitten aikaisintaan vanhainkodissa. Ja siinä vaiheessa minulta ei varmaankaan enää paljon kysellä, mitä itse olen asiasta mieltä.

Tätä ei pidä nyt käsittää väärin. Yleisesti ottaen minulla ei ole mitään vastaan pyöräilyhousujen sukua, tuota housujen väärinymmärrettyä aatelia. Ratsastajana ihonmyötäiset housut ovat tulleet minulle tutuiksi ja rakkaiksi jo aikojen alussa. Ja mielellänihän minä miehi...siis miestä sukkahousuissa katselen. Ei valittamista ;) Kaikessa turhamaisuudessani, moukkamaisuudessani ja kokemattomuudessani en vain voi kuvitella tunkevani itseäni vaippahousuihin - ja vielä ilman alushousuja (WTF??!!) Pardon my French.

1 kommentti:

  1. Mulle on käynyt jo kolmisen vuotta sitten niin, että tulin ostaneeksi vaippahousut(!) Ja nyt todellakin tarkoitan noita pyöräilyhousuja. Ostin hienot TREKin housuni Virosta, tuosta maasta, josta saa laadukkaita pyöräilyromppeita edullisesti. Housuissani on vajaamittaiset lahkeet ja erilliset VAIPPA(ALUS)HOUSUT. Käytän niitä pyöräillessä vain silloin, kun epäilen peffani joutuvan koetukselle. Viimeksi näin oli, kun lupauduin pyöräilemään Espoosta Vuosaaren Ramsinniemeen HEPO-päivää viettämään...

    VastaaPoista

Jaa toki neroutesi tai elämöi muuten vaan.